צחי כנעןZtachi knaan
מטופלים מספריםמידע שימושיהרצאותייעוץ לספורט אפקטיביאיבחון מטאבוליהתוכנית להרזיה

יעוץ לספורט אפקטיבי





 

רבים מבקשים להרגיש חיוניים בריאים ונאים יותר בעוד שלרובנו הזמן המוקדש לפעילות הגופנית מוגבל מאוד הן בתדירות האימונים והן במשך הזמן של כל אימון.

ירידה באחוז השומן, שיפור במראה ובהרגשה מושגים אך ורק בשילוב אולטמטיבי של תוכנית פעילות גופנית עם תזונה מתאימה.
לכן, יעוץ פרטני ומדויק המותאם לגיל, לכושר הגופני ולמצב הבריאות הכללי יביא למקסימום יעילות ובפרק הזמן הקצר ביותר.


היעוץ כולל:



1. תזונת ספורט:
יעוץ תזונתי לספורטאים, לעוסקים או למעוניינים לעסוק בפעילות גופנית, ולמעוניינים לשפר את בריאותם.
היעוץ כולל הערכה תזונתית ומדידת הרכב הגוף , בניית תפריט ונטילת תוספים תזונתיים בעת הצורך בהתאם לסוג הפעילות בעצימות ובתדירות ביצועה.
הכוונה כזו מביאה לשיפור בביצוע האימון, למוכנות הפיסיולוגית-כימית הגבוהה ביותר לקראת האימון ומייעלת את התאוששות הגוף בין אימון לאימון וכמובן מביאה לשינוי במשקל ובהרכב הגוף .

2. יעוץ לפעילות גופנית:
בניית תוכנית אימונים אישית המתואמת לסוגי אוכלוסיות שונים: מבוגרים, נשים בהריון ולאחר לידה, לחולים בסוכרת, אסטמה, ירידה בצפיפות העצם ומחלות לב וכלי דם ופעילות לילדים ובני נוער.

למבקשים לרזות:


מגיל 25 חלה נסיגה במערכות הגוף השונות המתבטאת בירידה של ¼ ק"ג במסת השריר ( 2.5 ק"ג בעשור) ובעליה במסת השומן עם השנים.
כתוצאה מכך חילוף החומרים של הגוף יורד ובאופן לא מפתיע על-כן כמות קלוריות מסוימת אשר בגיל 20 אינה "משמינה" גורמת בגיל 40 לעליה במשקל !!!
פעילות ספורטבית מאחד מאפשרת אכילת כמות אוכל רבה יותר וללא הרגשת חסר גדולה בדיאטה ומאידך יוצרת מוטיבציה גבוהה להתמיד בתהליך ההרזיה.

למשפרי בריאות כללית :


שיפור תיפקוד מערכת הלב וכלי הדם נגרמת כתוצאה מהגברת זרימת הדם והפחתת תהליכים דלקתיים, אשר מתרחשים בכלי הדם, ועשויים לגרום לשורת תהליכים ניווניים, כגון הסתיידות עורקים וטרשת עורקים.
הפעילות משחררת חומרים "מענגים" הנקראים אנדורפינים המרגיעים ומעלים את מצב הרוח.
פעילות גופנית נכונה תביא ליעילות בביצוע האימון לחיזוק השריר ולשיפור תיפקוד הגוף בעבודה ובשעות הפנאי.

לנשים:


הפעילות משמרת את צפיפות העצם לאחר גיל המעבר, שומרת על משקל תקין בתקופת ההריון ולאחריה ומצרה היקפים בכל גיל באופן דרמטי.

לחולים במחלות כרוניות - יתר לחץ דם, מחלת לב, סוכרת ,כולסטרול, שומנים בדם (טריגלצרידים)


ללא ספק, פעילות גופנית מפחיתה את גורמי הסיכון למחלות אלו מבריאה ומשפרת באופן מיידי את חומרת המחלה !

לגיל השלישי:


פעילות ספורטיבית מפחיתה את הסיכון להופעת אלצהימר, משמרת את רקמת השריר המידלדלת ואת היכולות המוטוריות ומוסיפה אנרגיה וחיות לשיגרת היום-יום.

לילדים ונוער:


רבים מבני הנוער מבלים שעות ארוכות מול מסכי המחשב והטלביזיה ומזניחים את הספורט דווקא בגיל שבו מתפתחת מערכת השלד והשריר.
שמירת משקל תקין וחיטוב הגוף גורמים הן לסיפוק רב והן לעליה בדימוי העצמי וחשוב מזה מונעיםאת ההשמנה בגיליים מאוחרים.


חזור למעלה

היעוץ לפעילות גופנית מבוסס על שלושת סוגי הפעילות:
1. אימון ארובי - פעילות רציפה, קצבית וממושכת של קבוצות השריר הגדולות כגון הליכה, ריצה, רכיבת אופניים, שחייה, משחקי כדור וכיו"ב. פעילות זו מפחיתה אחוזי שומן בגוף, מרזה ומביאה לשיפור תיפקוד הלב וכלי הדם.

2. אימון כוח - אימון זה הינו חלק בלתי נפרד מתוכנית האימון הכוללנית. גירוי השריר יגרום לפיתוח כוח וסיבולת שרירית ותרומתו העיקרית לויסות משקל/ שומן הגוף היא בהגדלת המסה השרירית, ועקב כך - העלאת הקצב המטבולי הבסיסי ושריפת קלוריות מוגברת.

3. אימון גמישות - מטרתו לפתח ולשמר את טווח התנועה של אברי הגוף ושמירה על יציבה טובה. התרגילים כוללים מתיחה סטטית ודינמית של קבוצות שרירים גדולות.


חזור למעלה